Vytvořili jsme moderní e-shop nové generace s důrazem na obchodní výkon spolu s webovou ERP aplikací pro usnadnění interních procesů a automatizaci běžné agendy. Vývoj je řešený od začátku na míru dle potřeb zákazníka bez jakéhokoliv omezení.
Dále jsme navrhli nový vizuální styl a převzali kompletní správu marketingových aktivit. Tím jsme našeho klienta posunuli zas o kus dál.
E-shop Rodinné balení je největším výrobcem a prodejcem doplňků pro domácnost a ložního prádla u nás. Primárním cílem klienta je dodávat do českých domácností kvalitní produkt za přijatelné ceny. Pravidelné slevy a akce vytvářejí mnoho příležitostí nakoupit opravdu výhodně.
Vyřešit nedostatky ve vizuální komunikaci a zakomponovat nového maskota, nahradit aktuálně nevyhovující e-shopové řešení a vyvinout ERP systém na míru dle potřeb interních procesů spolu s expedičním modulem. Dalším z hlavních cílů bylo přivést nové zákazníky a zvýšit obrat formou marketingových aktivit.
Vizuální styl
Veškerá vizuální komunikace byla od začátku koncipována směrem k cílové skupině, aby vzbudila příjemný a uvolněný dojem bez složitých reklamních sdělení. Hlavním motivem je spokojená rodina, kterou doprovází firemní maskot zakomponovaný do veškerých vizuálů.
Bylo důležité, aby vizuál obsahoval prvky, které reflektují pravidelné slevy a akce. Z těchto důvodů je přítomna cenovka, které má více možností užití a též ji najdete u většiny vizuálů.
Tuleně je možné vyobrazit v různých situacích dle potřeb klienta. Tím vzniká nespočet možností, jak vytvořit zábavné vizuály ke každému tématu akce nebo obchodního sdělení. Pro jasnou identifikaci je do vizuálů zakomponovaný podval, který v sobě nese logo e-shopu, maskota a případě potřeby i další informace.
Kombinaci s podvalem je možné použít u všech vizuálů a tím tak budovat povědomí o značce.
Primární barvy
Sekundární barvy
Webové stránky
E-shop nové generace obsahuje mnoho užitečných funkcí pro zákazníky, ale i mnoho funkcí pro zvýšení konverzního poměru. Za zmínku stojí rozdělení košíku od pokladny nebo propracovaný systém filtrace spolu s personalizovaným doporučením produktů k nákupu.
Zákazníci zase ocení propracovaný extranet, kde najdou věrnostní odměny z nákupu nebo personalizované kupony na další nákup. Reklamace nebo vrácení produktu je snadné a bez nutnosti kontaktování e-shopu.
Obrovský důraz byl kladen na mobilní verzi z důvodů vysokého počtu nákupů z mobilních zařízení.
ERP
Pro potřeby řízení firmy jsme vyvinuli na míru několik modulů, které řeší vnitřní procesy. V jedné webové aplikaci lze zadávat úkoly na zaměstnance dílčích pracovišť, vytvářet objednávky pro dodavatele nebo sledovat aktivitu veškerých zaměstnanců.
Nedílnou součástí jsou i propracované statistiky s výpočtem nejen obratu, ale i čistého zisku očištěného o náklady na provoz, nákup zboží nebo například poštovné a balné.
Řízení skladu
K běžným funkcím skladu náš modul hlídá datum vyprodání na základě předpokladu a notifikuje pověřeného pracovníka. Ten následně může přímo v aplikaci doobjednat více kusů.
Součástí je i propracovaný expediční modul s napojením přes API na dopravce. Klient tak v jedné aplikaci řeší proces zabalení, kontroly a předání dopravci.
Expediční modul v praxi
Proces zabalení je plně řízen aplikací na míru, která na základě využití čtečky EAN kódu umožňuje načíst dodací list. Tím se zobrazí položky, které je potřeba do balíku vložit. V průběhu skenování probíhá označení produktů, která jsou již vloženy nebo dojde k upozornění, že balíky nejsou kompletní.
Finální kontrola probíhá na základě potvrzení počtu kusů v balíku a označení pracovníka skladu, který zboží ze skladu připravil k zabalení.
Konečným krokem je tisk štítku od dopravce. Díky API propojení s dopravcem probíhá tisk přímo z aplikace. Proces je plně automatizovaný a v případě problému je obsluha skladu upozorněna.
Marketing
V roce 2022 jsme se dohodli na rozšíření spolupráce, a marketingový tým Newlogic Boost začal klientovi spravovat reklamy na sociálních sítích, PPC kampaně, nákup médií, zbožové srovnávače, ale také celý idea making samotných kampaní. Klient měl s rozšířením spolupráce vysoké očekávání na růst obratu při zachování PNO.
Celý e-shop mířil do hlavní zimní sezóny a s klientem jsme si stanovili KPI s nárůstem obratu v následujících měsících. Díky zapojení více marketingových kanálů a využití plné síly celého digitálního prostředí se nám nakonec společně s klientem podařilo navýšit tržby o 8,2 % oproti předchozímu roku. Pokud výsledky srovnáme s rokem 2021, rokem ecommerce boomu díky pandemii, pak jde o velký úspěch. Kamenné prodejny ožily, ale zákazníci i nadále aktivně nakupovali online!